.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی روز سه شنبه


**تاخيرهاي طولاني مدت پروازهاي بازگشت حجاج ايراني كه در روز يكشنبه به 13 ساعت نيز رسيد مشكلاتي را براي آنان پديد آورده است . بعضي محافل خبري اين تاخيرها را به حمله شبانه اي كه عده اي با كوكتل مولوتوف به دفتر هواپيمائي سعودي در تهران در اعتراض به سازش آل سعود با رژيم صهيونيستي انجام دادند مرتبط مي دانند و مي گويند مسئولان هواپيمائي سعودي در جده به عنوان عكس العمل ساعت ها به هواپيماهاي ايراني اجازه پرواز ندادند.

**وزير خارجه شيخ نشين بحرين ضمن پيشنهاد تشكيل مجموعه خاورميانه اي با شركت ايران و رژيم صهيونيستي خواستار تشكيل سريع اين تشكيلات بين المللي شد! « شيخ خالد بن احمد آل خليفه » گفته است : « همه ما به گفت وگو نياز داريم و بايد همه كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا از جمله ايران و اسرائيل در گفت وگوهايي مشترك به حل و فصل مسائل جهاني مرتبط با خاورميانه بپردازند » . وي ضمن توصيه به ناديده گرفتن جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين خواستار تكرار نشدن گفت وگوهاي بي حاصل بين اعضاي اين تشكيلات شد و افزود : « ما تنها از گفت وگوهاي سازنده دفاع مي كنيم و اجازه مطرح شدن مسائل قديمي را نخواهيم داد و براي رسيدن به اين هدف يك دقيقه هم درنگ نمي كنيم » . گفتگوي سازنده از نظر شيوخ بحرين سازش با رژيم صهيونيستي و همزيستي مسالمت آميز با غاصبان فلسطين است !

**ابوالغيظ هم نسبت به ايران غيظ كرده است ! احمد ابوالغيظ وزير خارجه مصر گفت : « ايراني ها در تلاش هستند تا ايدئولوژي خاص خود را در منطقه گسترش داده و آن را تحميل كنند و آنها از برخي فلسطيني هالله براي اهداف خود استفاده مي كنند. » وي همچنين ايران را متهم كرد كه اهداف حقيقي فلسطيني ها را فراموش كرده است . دو روز قبل نيز وزارت امور خارجه مصر آيت الله هاشمي رفسنجاني را به دليل انتقاد از مصر به خاطر امتناع براي بازگشايي گذرگاه رفح مورد سرزنش قرار داده بود. همچنين سه شنبه هفته گذشته مصر مسئول دفتر حافظ منافع ايران در قاهره را احضار و نسبت به تظاهرات عده اي در مقابل دفتر حافظ منافع اين كشور در تهران اعتراض كرد. رژيم قاهره به دليل وابستگي شديد به آمريكا در اختيار منافع نامشروع رژيم صهيونيستي قرار دارد.

**رژيم حسني مبارك برنامه وسيعي براي گرفتن انتقام از ايران كه به همدستي اين رژيم با صهيونيست ها در محاصره غزه معترض است تدارك ديده است . علاوه بر اقدامات وزارت خارجه اين كشور عليه ايران كميته امور عربي مجلس مصر نيز با انتشار بيانيه اي به موضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت فلسطين اعتراض كرد. به گزارش خبرگزاري شين هوا اين كميته با انتشار بيانيه اي با طرح اين ادعا كه هدف مسئولان ايراني از پرداختن به بي توجهي مقامات مصر به مشكلات غزه « سياسي و مذهبي » است مدعي شد كه ايران در راستاي نابودي اساس آرمان فلسطين و از بين بردن اميدها و آرزوهاي اين ملت با هدف ايجاد تفرقه ميان گروه هاي فلسطيني تلاش مي كند. اين كميته در بيانيه خود به دليل بي توجهي مقامات مصري در بستن گذرگاه رفح كه زندگي طاقت فرسايي را براي مردم اين منطقه رقم زده اند اشاره اي نكرد و حمايت هاي مستمر جمهوري اسلامي ايران از ملت فلسطين كه زبانزد ملت هاي عرب و مورد اعتراض آمريكا و رژيم صهيونيستي است را نيز ناديده گرفته است . در همين حال خبرگزاري جمهوري اسلامي اعلام كرد علي لاريجاني قرار است براي پيگيري حمايت از مردم غزه به مصر سفر كند!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.